مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 دی 1399 ساعت 10:452021-01-12اقتصادي

سرانه فضای سبز تبریز از شهرهای کویری کشور پایین تر است


مدیرعامل انجمن فضای سبز تبریز با اشاره به نقش صنایع آلاینده و فقر فضای سبز در تشدید آلودگی تبریز گفت: سرانه فضای سبز تبریز از استان های کویری کشور نیز پایین تر است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، رسول صفرزاده ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به اینکه بیشتر کارخانه ها و صنایع آلاینده استان آذربایجان شرقی در شهر تبریز مستقر شده است، ادامه داد: قرارگیری صنایع آلاینده در شهر تبریز اهمیت فضای سبز را دوچندان می کند.

وی با بیان اینکه 3.

4 میلیون متر مکعب چمن گل در شهر تبریز وجود دارد، افزود: 290 پارک نیز در شهر تبریز وجود داشته و بین 1800 تا دوهزار هکتار نیز به صورت انبوه کاری و جنگل کاری فضای سبز داریم.

صفرزاده با اشاره به اینکه جنگل کاری به کمک تنفس شهر و کاهش آلایندگی هوا می آید، ادامه داد: سرانه فضای سبز شهر تبریز درکل 17 متر مربع است که از استان های کویرنشین همچون یزد خیلی پایین بوده و از شهر تهران نیز در سرانه فضای سبز عقب هستیم.

وی به تخریب باغات شهر تبریز طی سال های اخیر اشاره داشت و گفت: باغات به مجتمع های مسکونی و تجاری تبدیل شده و اکنون شاهد آلودگی هوا در شهر تبریز هستیم چراکه دیگر فضای سبزی باقی نمانده است.

صفرزاده با بیان اینکه روزانه 35 تا 50 نفر در کشور بر اثر آلودگی هوا جان خود را از دست می دهند، گفت: متأسفانه مسئولان در حفظ و ارتقای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرانه فضای سبز تبریز از شهرهای کویری کشور پایین تر است

سرانه فضای سبز تبریز از شهرهای کویری کشور پایین تر است