مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 دی 1399 ساعت 11:152021-01-12بين الملل

عراق کشوری مصرفی اما سوریه کشوری صنعتی است/ 3 مشکل اصلی تجارت ایران و سوریه


یک کارشناس دیپلماسی اقتصادی با بیان اینکه اقتصاد سوریه و عراق متفاوت است، گفت: برای رونق تجارت بین ایران و سوریه ابتدا باید مشکلات مربوط به جابجایی افراد، - لجستیک و نقل وانتقال پول حل شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محتشمی پور کارشناس مسائل اقتصاد منطقه در گفتگو با برنامه حدیث ایستادگی رادیو مقاومت در پاسخ به این سوال که چه اولویت هایی برای تسهیل حضور اقتصادی جمهوری اسلامی ایران در سوریه وجود دارد، گفت: بعد از موفقیت جمهوری اسلامی ایران در زمینه نظامی در کشور سوریه نیاز به دنبال کردن چند محور وجود دارد در ابتدا باید حساسیت های امنیتی برای جابجایی افراد بین دو کشور کم شود و تجار و تولیدکنندگان بتوانند به راحتی بین دو کشور جابجا شوند.

در مرحله دوم لازم است بحث های لجستیک تقویت شود، در حمل ونقل دریایی سرعت پایین است و در حمل ونقل زمینی در کشور عراق محدودیت هایی به علت نداشتن توافق نامه های لازم وجود دارد.

و در مرحله سوم باید مشکلات نقل وانتقال پول بین دو کشور حل شود.

وی افزود: تا در حوزه تجارت، محدودیت و مشکل وجود داشته باشد امکان سرمایه گذاری و انجام پروژه سخت تر و نشدنی است اما زمانی که مشکلات اولیه حل شد در مرحله بعدی باید به سراغ تراز نامتوازن اقتصادی خود با کشور سوریه برویم زیرا حدوداً صادرات ما به سوریه 10 برابر واردات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عراق کشوری مصرفی اما سوریه کشوری صنعتی است/ 3 مشکل اصلی تجارت ایران و سوریه

عراق کشوری مصرفی اما سوریه کشوری صنعتی است/ 3 مشکل اصلی تجارت ایران و سوریه