مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 دی 1399 ساعت 07:452021-01-13اقتصادي

چرایی و چگونگی تولید مشترک واکسن کرونا با کوبا


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، علیرضا بیگلری در خصوص سابقه همکاری ایران و کوبا برای ساخت واکسن، اظهار داشت: الان واکسن هپاتیت بی که در انستیتو پاستور ایران ساخته می شود، - رییس انستیتو پاستور ایران گفت: از آنجا که اطمینان داریم دو فاز کارآزمایی بالینی این واکسن در کوبا هیچ عارضه ای نداشته، می توانیم مطمئن باشیم فاز سوم کارآزمایی به صورت همزمان در ایران و کوبا انجام می شود نتایج بسیار خوبی خواهد داشت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، علیرضا بیگلری در خصوص سابقه همکاری ایران و کوبا برای ساخت واکسن، اظهار داشت: الان واکسن هپاتیت بی که در انستیتو پاستور ایران ساخته می شود، تکنولوژی آن از کوبا به ایران منتقل شده و با آمدن این واکسن، نه تنها ایران قادر است که این واکسن را بسازد بلکه قریب به اتفاق مردم ایران با این واکسن در مقابل هپاتیت B، واکسینه شده اند.

وی افزود: کوبا یکی از معدود کشور هایی است که صنعت تولید واکسن آن، بسیار پیشرفته است و در سال های قبل نیز تنها کشوری بوده که فناوری تولید واکسن را به ایران انتقال داده است.

وی ادامه داد: انستیتو پاستور ایران با تصویب مجلس شورای اسلامی مامور شد که واکسن پنوموکوک یا واکسن ذات الریه کودکان را بسازد و این واکسن یکی از پیچیده ترین واکسن های دنیا است که کمتر از پنج ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرایی و چگونگی تولید مشترک واکسن کرونا با کوبا

چرایی و چگونگی تولید مشترک واکسن کرونا با کوبا