مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 دی 1399 ساعت 08:452021-01-13فرهنگي

ثبت 6 اثر منقول فرهنگی و تاریخی استان مرکزی در فهرست آثار ملی


 معاون میراث فرهنگی، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: 6 اثر منقول فرهنگی و تاریخی استان مرکزی در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی، محسن رحمتی اظهار کرد: صندوق های چوبی بقعه شرقی امامزادگان هفتاد و دو تن ساروق مشهور به صندوق چوبی علی صالح و عبیدالله بن صالح، صندوق چوبی بقعه سهل بن علی آستانه، صندوق چوبی بقعه بی بی فاطمه صغری سیاوشان آشتیان، درب چوبی امامزاده آمنه خاتون استوه خنداب و سنگ قبر مکشوفه در آستانه شازند، آثار فرهنگی است که در فهرست آثار ملی کشور جاوید شد.

وی افزود: این آثار تاریخی با هدف حفظ و نگهداری پس از تأیید کمیته ثبت آثار کشور در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

رحمتی خاطر نشان کرد: این آثار بر اساس ماده تاریخ و نیز برخورداری از تزیینات قابل توجه چون خطوط نسخ و ثلث شامل ادعیه، آیات قرآنی و شعائر شیعی، منبت کاری و گروه کاری و لایه چینی روی چوب آثار قابل توجه ای در هنر دوره اسلامی به حساب می آیند.

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی بیان کرد: حفاظت از آثار مهم ترین ویژگی است که با ثبت در فهرست ملی انجام می شود و از دخل تصرف آنها جلوگیری به عمل می آید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت 6 اثر منقول فرهنگی و تاریخی استان مرکزی در فهرست آثار ملی

ثبت 6 اثر منقول فرهنگی و تاریخی استان مرکزی در فهرست آثار ملی