مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 دی 1399 ساعت 06:252021-01-14اقتصادي

ایوان مداین را آیینه عبرت دان!


اختصاص سومین بخش به «خاقانی شَروانی» به دو سبب است: یکی خود این شاعر و دیگری به بهانه توجه این روزها به ضرورت مرمت «طاق کسری» یا ایوان مداین.

- اختصاص سومین بخش به خاقانی شَروانی به دو سبب است: یکی خود این شاعر و دیگری به بهانه توجه این روزها به ضرورت مرمت طاق کسری یا ایوان مداین.

عصر ایران؛ مهرداد خدیر- اختصاص سومین بخش از این سلسله نوشتارها به خاقانی شَروانی به دو سبب است: یکی خود این شاعر و دیگری به بهانه توجه این روزها به ضرورت مرمت طاق کسری که در شکل تاق کسرا پارسی تر است.

هم 11 باستان شناس و معمار ایرانی که نام هایی در سطح جهانی اند برای مشارکت مالی و فنی اعلام آمادگی کرده اند وهم شماری از هنرمندان و فعالان فرهنگی در نامه سرگشاده یا سرگشوده ای از دو دولت ایران و عراق خواسته اند طاق کسری را نجات دهند .

ایوان طاق کسری بزرگ ترین طاق آجری جهان است و میراث فرهنگی هر دو کشور ایران و عراق به حساب می آید و به تازگی کارزاری مردمی برای نجات فوری آن به راه افتاده و هزاران نفر ذیل نامه به وزیر میراث فرهنگی را امضا کرده اند.

ایرانیان البته طاق کسری را بیشتر به نام ایوان مداین می شناسند: بزرگ ترین یادگار دوران ساسانی که در تیسفون و عراق امروز واقع است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایوان مداین را آیینه عبرت دان!

ایوان مداین را آیینه عبرت دان!