مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 دی 1399 ساعت 10:052021-01-14اقتصادي

2100 هکتار از پایاب سد آزاد تا پایان 1400 به باغات تبدیل می شود


معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: بر اساس برنامه تدوین شده تا پایان سال 1400 باید 2 هزار و 100 هکتار از اراضی پایاب سد آزاد با چاله کنی و کاشت نهال به باغ تبدیل شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، خالد جعفری ظهر امروز در جلسه کارگروه اشتغال استان کردستان اظهار کرد: ایجاد سامانه سد آزاد می تواند بر روی امنیت و اشتغال پایدار تاثیر بسیاری داشته باشد.

وی افزود: یکی از مشکلات اجرای این سامانه کمیت سهم تخصیصی یافته در بهره برداری از سد آزاد است که می تواند در افق آینده توسعه یابد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان ادامه داد: امروز حدود 100 هکتار از اراضی که قرار است به باغات تبدیل شود چاله کنی نیز شده و باید این کار با جدیت دنبال شود تا هر چه زودتر 4 هزار و 300 هکتار مورد نظر زیر کشت برود.

جعفری یادآور شد: با توجه به اینکه در اجرای سد آزاد و خط انتقال ایستگاه پمپاژ وجود دارد هزینه های جاری کمی بالاتر می رود و همین مسئله می تواند قیمت آب بها را افزایش دهد.

وی بیان کرد: یکی دیگر از بحث ها هزینه های برقی است که در ایستگاه های پمپاژ بر این طرح تحمیل می شود و باعث بالا رفتن هزینه های جاری اجرای طرح باغات در پایاب سد آزاد شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

2100 هکتار از پایاب سد آزاد تا پایان 1400 به باغات تبدیل می شود

2100 هکتار از پایاب سد آزاد تا پایان 1400 به باغات تبدیل می شود