مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 دی 1399 ساعت 07:002021-01-16اقتصادي

تابلوی ورود ممنوع مجلس برای واردات اتوبوس دست دوم


ماجرای خرید اتوبوس دست دوم به دوسال گذشته برمی گردد، ایده ای برای تامین کمبود شدید اتوبوس در ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت که البته در آن زمان مسکوت ماند اما حالا دوباره زمزمه عملی کردن آن شنیده می شود؛ - البته با این تفاوت که این بار مجلس شورای اسلامی به صراحت با چنین اقدامی مخالفت کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، حدود دو سال پیش پیشنهاداتی از سوی شهرداری تهران برای واردات تاکسی و اتوبوس دست دوم جهت تامین خودروهای ناوگان شهری مطرح شد با این توجیه که توان خرید اتوبوس نو وجود ندارد، این موضوع بعد از کشمکش ها و بحث های بسیار مسکوت ماند تا این که حدود سه ماه قبل پیروز حناچی شهردار تهران با یادآوری اینکه عمر مفید اتوبوس های شهری 10 سال است، گفت که آخرین اتوبوس هایی که وارد تهران شده مربوط به سال های 92 و 93 بوده لذا با توجه به اینکه امکان واردات اتوبوس با قیمت ارز خیلی سنگین وجود ندارد و به فکر خرید اتوبوس های دسته دوم تا مدل 2013 و با قیمت 200 تا 300 هزار دلار هستیم.

همچنین محمد علیخانی رییس کمیسیون حمل و نقل ترافیک شورای شهر تهران توضیح داد که برای واردات اتوبوس حتی به صورت دسته دوم به مجوز دولت نیاز است.

حالا صحبت های اخیر اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری موضوع واردات اتوبوس را پررنگ تر کرده است؛ او در بازدید و افتتاح از چند طرح عمرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تابلوی ورود ممنوع مجلس برای واردات اتوبوس دست دوم

تابلوی ورود ممنوع مجلس برای واردات اتوبوس دست دوم