مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 دی 1399 ساعت 09:152021-01-16سياسي

چند درخواست از مونسان برای نجات طاق کسری


انجمن علمی باستان شناسی ایران علاوه بر درخواست برای مرمتِ ایوان کسری، از مونسان خواست تا زمینه ی حضور باستان شناسانِ ایرانی در تیسفون فراهم و رایزنی شود تا این اثر ایرانی در اولویت عراق برای ثبت در یونسکو قرار گیرد.

- انجمن علمی باستان شناسی ایران علاوه بر درخواست برای مرمتِ ایوان کسری، از مونسان خواست تا زمینه ی حضور باستان شناسانِ ایرانی در تیسفون فراهم و رایزنی شود تا این اثر ایرانی در اولویت عراق برای ثبت در یونسکو قرار گیرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در نامه ای که به امضای محمداسماعیل اسمعیلی جلودار - رییس هیئت مدیره انجمن علمی باستان­شناسی ایران – و خطاب به علی اصغر مونسان - وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی – نوشته شده، آمده است: میراث فرهنگی هر کشوری مایه ی سرافرازی مردم آن سرزمین در میان جهانیان است و ایران چه سرزمین سرافرازی است که بی شمار آثار باستانی و تاریخی را نه تنها در دل خود، بلکه در سرزمین های پیرامونی نیز جای داده است.

از آثار ارزنده ی ایرانی که امروزه در خاک کشور عراق جای دارد و روزگاری نه چندان دور بخشی از سرزمین ایران بوده، محوطه ی ایوان تیسفون یا ایوان کسری است که شوربختانه در طول تاریخ به مرور دچار آسیب و ویرانی شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چند درخواست از مونسان برای نجات طاق کسری

چند درخواست از مونسان برای نجات طاق کسری