مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 دی 1399 ساعت 08:202021-01-18حوادث

زمستان داغ جنگل های هیرکانی/ پارک ملی گلستان همچنان می سوزد


آتش سوزی جنگل های گلستان که 20 دی و با شعله ور شدن در بخشی از عرصه های جنگلی گرگان آغاز شده بود از چند روز گذشته به پارک ملی گلستان رسید و با وجود تلاش گسترده نیروهای امدادی همچنان در بخش های گوناگون این منطقه حفاظت شده زبانه می کشد.

به گفته مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان هم اکنون گستره اصلی آتش پارک ملی گلستان در منطقه سخت گذر دره شمالی است.

محمدرضا کنعانی اظهار داشت: از امروز دوشنبه با استفاده از 60 نیروی تازه نفس دیگر از سپاه، ارتش، هلال احمر و اهالی بومی تلاش برای خاموش کردن آتش این پارک حفاظت شده بیشتر می شود.

وی افزود: شواهد و بررسی ها نشان می دهد، بخش عمده آتش در کف جنگل و روی برگ های خشک و ریخته شده پاییزی است و در این میان برخی درختان خشک و پوسیده نیز دچار آتش سوزی شده اند.

کنعانی اضافه کرد: 2 فروند بالگرد هلال احمر و هوافضا سپاه آماده حضور در عملیات مهار و خاموش کردن آتش پارک ملی گلستان هستند که در صورت مساعد بودن شرایط جوی از بالگرد هلال احمر برای انتقال نیروها و بالگرد هوافضا برای ریختن آب استفاده خواهد شد.

محمد آریان فر جانشین یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزدار گلستان به ایرنا گفت: به دلیل دوری مسافت سدهای منطقه به محل آتش سوزی، از ظرفیت رودخانه پارک ملی گلستان برای ایجاد چاله آبگیر و ایجاد فرصت برای برداشت آب توسط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زمستان داغ جنگل های هیرکانی/ پارک ملی گلستان همچنان می سوزد

زمستان داغ جنگل های هیرکانی/ پارک ملی گلستان همچنان می سوزد