مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 دی 1399 ساعت 13:252021-01-19اقتصادي

طرح راه آهن جوین – اسفراین جهشی در توسعه اقتصادی منطقه


شهرستان جوین در مسیر اتصال خراسان رضوی با خراسان شمالی و همچنین در مسیر راه آهن تهران - مشهد قرار دارد و از موقعیت جغرافیای مناسبی برخوردار است.

- جوین با وجود کارخانه پارس فولاد، شرکت ماشین های الکتریکی جوین (جمکو) به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان الکتروموتور و کارخانه اسید سیتریک یکی از قطب های صنعتی خراسان رضوی است و در بخش کشاورزی نیز قطب تولید چغندر قند و گندم استان به شمار می رود.

وجود این ظرفیت های صنعتی و کشاورزی اهمیت راه های ارتباطی مناسب و توسعه شبکه ریلی در شهرستان جوین را ضروری کرده است در این راستا اجرای طرح راه آهن جوین - اسفراین یکی از مصوبات سفر رییس جمهوری به خراسان شمالی در سال 94 بوده که در دستور کار قرار گرفته شده است.

فرماندار جوین در این باره به ایسنا گفت: یکی از عوامل پیشرفت اقتصادی، تجارت، صنعت، کشاورزی و اجتماعی این شهرستان توسعه شبکه حمل و نقل ریلی است.

حسین جمشیدی افزود: با توجه به اینکه جوین در مسیر راه آهن تهران - مشهد قرار دارد در این راستا تکمیل طرح راه آهن جوین – اسفراین با جا به جایی کالا و مسافر در ارتقاء جایگاه اقتصادی این منطقه نقش مهمی دارد.

وی تصریح کرد: راه آهن اسفراین به جوین به طول 62 کیلومتر یک طرح ملی است که علاوه بر سهولت دسترسی و اتصال راه آهن خراسان رضوی به استان خراسان شمال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح راه آهن جوین – اسفراین جهشی در توسعه اقتصادی منطقه

طرح راه آهن جوین – اسفراین جهشی در توسعه اقتصادی منطقه