مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 بهمن 1399 ساعت 10:452021-01-20سياسي

جولان مهر فاطمی با گذشت از قصاص/ گذشت اولیای دم مقتول به عشق حضرت زهرا (س)


اولیای دم یک مقتول در ایام فاطمیه و به نیت شادی دل حضرت زهرا (س) با میانجیگری امام جمعه و معتمدین گنبدکاووس از قصاص قاتل فرزند خود گذشته و او را بخشیدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از گنبدکاووس، خداوند متعال در آیه 127 سوره بقره قصاص را یک حق شرعی و قانونی برای اولیای دم مقتول دانسته و حتی در آن حیات و زندگی را برای جامعه پیش بینی کرده است تا ضمن به رسمیت شناختن حق قصاص از دشمنی های بی حد و حصر جلوگیری کرده و میزانی را در این خصوص معرفی کند.

اما خداوند در آیه 26 سوره نحل و در چندین سوره دیگر عفو و گذشت از قصاص و اشتباهات عمدی دیگران را دارای پاداش بسیار و حتی کفاره گناهان دانسته و اثرات بسیار مفید و انسان سازی را در آن برشمرده است که رسیدن به مقام تقوا یکی از آنهاست.

از این رو یک خانواده گنبدی در اقدامی پسندیده و شایسته با در نظر گرفتن رضای خدا و عقلانیت دینی در عین دارا بودن حق قانونی و شرعی قصاص از این حق خود گذشته و قاتل فرزند خود را عفو کردند.

امام جمعه گنبدکاووس در این آیین با سخت دانستن این تصمیم بزرگ و عاقلانه، اظهار کرد: اینکه شما با گذشتن از احساسات عمیق و عواطف پدرانه و مادرانه خود از خون فرزندتان می گذرید نشانه عمق باور دینی و اعتقاد قلبی شما به وعده های الهی است که گذشت از قصاص نیکوتر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جولان مهر فاطمی با گذشت از قصاص/ گذشت اولیای دم مقتول به عشق حضرت زهرا (س)

جولان مهر فاطمی با گذشت از قصاص/ گذشت اولیای دم مقتول به عشق حضرت زهرا (س)