مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 بهمن 1399 ساعت 06:252021-01-23سياسي

تشریح اقدامات روانشناسی برای کودکان سوگوار/تبعات سرکوب احساسات


عصو سازمان نظام روانشناسی به انواع واکنش های کودکان در برابر از دست دادن عزیزانشان اشاره کرد و گفت: سوگواری کودکان متفاوت بوده و اقداماتی که برای آنها می توان انجام داد نیز متفاوت است.

- نصیره مقدم فر در گفتگو با در بیمارستان بستری یا فوت کرده باشند وضعیت خاصی ایجاد می شود، زیرا اقوام و اطرافیان نمی توانند برای همدلی و همدردی در کنار کودک باشند و محدودیت های ایجاد شده باعث می شود فرایند حل شدن سوگ دچار مشکل شود.

این دکترای تخصصی روانشناسی به اقداماتی که برای کودکان سوگوار می توان انجام داد، اشاره کرد و گفت: با وجود تمام شرایط سخت، حضور یک فرد بزرگسال با رعایت پروتکل های بهداشتی به عنوان حامی در کنار کودک الزامی است این فرد می تواند یکی از نزدیکان مثل خاله، دایی، مادربزرگ، عمه یا یک دوست یا آشنای نزدیک باشد.

مقدم اظهار داشت: شرایطی فراهم شود که کودک بتواند با سایر بازماندگان به روشی امن و کم خطر در ارتباط باشد، ارتباط تلفنی و تصویری با دوستان و همکلاسی های خود داشته باشد تا بتواند احساساتش رو ابراز و تسکین پیدا کند.

وی ادامه داد: به کودکان اجازه حرف زدن و ابراز احساسات در ارتباط با این موضوع را بدهید، سرکوب کردن احساسات طی شدن مراحل سوگ را سخت تر خواهد کرد و زمینه بروز مشکلات روانی در آینده را فراهم می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشریح اقدامات روانشناسی برای کودکان سوگوار/تبعات سرکوب احساسات

تشریح اقدامات روانشناسی برای کودکان سوگوار/تبعات سرکوب احساسات