مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 بهمن 1399 ساعت 07:552021-01-23اقتصادي

سراهای 20 گانه بازار اراک نیازمند مرمت اساسی


معاون میراث فرهنگی، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: 20 سرای بازار تاریخی اراک نیازمند مرمت اساسی است.

- ایسنا/مرکزی معاون میراث فرهنگی، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: 20 سرای بازار تاریخی اراک نیازمند مرمت اساسی است.

محسن رحمتی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه به منظور برنامه ریزی بهتر و ساماندهی و مرمت مجموعه بازار تاریخی اراک، طرح جامع ساماندهی و مرمت بازار تهیه شده و در مراحل تصویب نهایی است، اصلی ترین هدف از تصویب این طرح را، احیای بازار و تغییر کاربری در کاروانسراها به منظور ایجاد رونق اقتصادی و حفظ این مجموعه تاریخی دانست.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بخش سرپوشیده تیمچه بازار در کنار سرای نبی زاده مرمت شده و در دو سال گذشته نیز سرای آقایی، سرای کاشانی، سرای نوذری و سرای مسگرها مورد مرمت قرار گرفته است.

رحمتی با بیان اینکه به طور کلی تمامی سراهای 20 گانه مجموعه بازار تاریخی اراک نیازمند مرمت اساسی است که این امر مستلزم همکاری کسبه، مالکین، اداره اوقاف و شهرداری اراک است، گفت: مشاور طرح مرمت و ساماندهی بازار باید برآورد هر یک از بخش های بازار را جهت مرمت اساسی ارائه کند که تاکنون این طرح تکمیلی مصوب نشده است، اما با برآوردهای تقریبی صورت گرفته در سال 1395 و بر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سراهای 20 گانه بازار اراک نیازمند مرمت اساسی

سراهای 20 گانه بازار اراک نیازمند مرمت اساسی