مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 بهمن 1399 ساعت 08:152021-01-23اجتماعي

راهکار مقابله با توالی فساد/ضرورت ممیزی املاک در سطح پایتخت


شهردار منطقه 6 تهران با اشاره به ضرورت ممیزی املاک، گفت: اتفاقاتی در شهر تهران رخ داده که دور از چشم مدیریت شهری بوده و سبب دامن زدن به حواشی و توالی فساد شده است.

-  تورج فرهادی، شهردار منطقه 6 تهران در گفت وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، در تشریح ضرورت ممیزی املاک در سطح پایتخت، گفت: ممیزی املاک یکی از ابزارها و الزامات شهرداری تهران برای مدیریت شهر است.

شهرداری ها در بازه زمانی هر 5 ساله یک بار، املاک شهر را ممیزی می کنند تا تغییراتی که به دور از چشم مدیریت شهری به لحاظ تراکم و کاربردها در برخی املاک اتفاق افتاده است، شناسایی شوند و مشخص شود که شهر در چه وضعیتی قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه رویکرد مدیریت شهری در ممیزی املاک تنها شناسایی تغییر کاربردها برای اخذ عوارض نیست، خاطرنشان کرد: ممیزی املاک یکی از ابزارهای مهمی است که شهرداری با توجه و اتکا به آن می تواند وضعیت موجود شهر را آسیب شناسی و برای آینده شهر برنامه ریزی کند.

ضمن اینکه در کنار این هدف اصلی، درآمدهایی نیز از محل عوارض ناشی از تراکم و تغییر کاربردهایی که شناسایی می شود، به نفع اداره بهتر شهر اخذ می شود.

شهردار منطقه 6 تهران از ارسال پرونده برخی املاکی که بدون اخذ مجوز از شهرداری نسبت به اضافه تراکم یا تغییر کاربرد اقدام کرده اند به مراجع قضایی یا کمیسی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهکار مقابله با توالی فساد/ضرورت ممیزی املاک در سطح پایتخت

راهکار مقابله با توالی فساد/ضرورت ممیزی املاک در سطح پایتخت