مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 بهمن 1399 ساعت 09:102021-01-28فرهنگي

حاشیه اکران 16 فیلم در «فجر 39»/ «غایبان» حذف شده اند؟


کمتر از چهار روز دیگر متفاوت ترین دوره جشنواره فیلم فجر آغاز می شود؛ در گزارش پیش رو به مرور متن و حاشیه فرآیند انتخاب 16 فیلم فهرست نهایی اکران در این رویداد پرداخته ایم.

- روز گذشته فهرست نهایی فیلم های نامزد شده در بخش های مختلف سی و نهمین جشنواره فیلم فجر اعلام شد؛ فهرستی متشکل از 16 فیلم که اسامی بزرگ کم ندارد و تنها آثار راه یافته به جشنواره امسال محسوب می شوند که شانس اکران بر پرده و رونمایی برای مهمانان فجر را دارند.

مهر نوشت؛ مسیری که طی شد تا فیلم های رونمایی شده در جشنواره فیلم فجر به 16 فیلم برسد غربالگری دو مرحله ای را به خود دید.

بر خلاف سال های گذشته که هیأت انتخاب ابتدا به فهرستی 22 تایی از میان متقاضیان می رسیدند، امسال با حذف هیأت انتخاب سنت هر ساله انتخاب فیلم ها هم دچار تحول شد.

هر چند سینما در یک سال گذشته مسیری سخت پیموده و مهمترین چرخه اقتصادی آن یعنی اکران دچار آسیب شد، اما انتشار نخستین فهرست از متقاضیان حضور در این رویداد سینمایی که آماری 110 تایی از فیلم ها را در بر می گرفت، نشان داد که هنوز فیلمسازان دل در گرو این هنر دارند و به اقبال آن امید بسته اند.

با رونمایی از فهرست 110 تایی از فیلم های متقاضی این رویداد سینمایی، گذشته از واکنش های سرخوشانه در فضای مجازی به دلیل حضور برخی فیلم هایی که بعضاً سال تول


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حاشیه اکران 16 فیلم در «فجر 39»/ «غایبان» حذف شده اند؟

حاشیه اکران 16 فیلم در «فجر 39»/ «غایبان» حذف شده اند؟