مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 بهمن 1399 ساعت 07:552021-01-30بين الملل

خواسته دبیرکل سازمان ملل از هند و پاکستان برای حل مشکلات


دبیرکل سازمان ملل از هند و پاکستان خواست نزد هم آیند و مشکلات خود را برطرف کنند چرا که هرگونه درگیری نظامی یک فاجعه خواهد بود.

- دبیرکل سازمان ملل از هند و پاکستان خواست "نزد هم آیند" و مشکلات خود را برطرف کنند چرا که هرگونه درگیری نظامی یک فاجعه خواهد بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، آنتونی گوترش در کنفرانس خبری مقر سازمان ملل در نیویورک که اواخر روز پنجشنبه به صورت زنده پخش شد، گفت: دفاتر خوب ما همواره برای میانجی گری در دسترس هستند و ما بر این امر، یعنی یافتن راه حل های مسالمت آمیز برای مشکلاتی که راه حل نظامی ندارند، پافشاری می ورزیم.

گوتروش در حال اشاره به بیانیه خود درباره منطقه مورد مناقشه جامو و کشمیر بود که پس از الحاق یک جانبه این منطقه توسط هند در 5 اوت 2019، صادر کرد.

دبیرکل سازمان ملل، راه حل اختلاف کشمیر مطابق با قطعنامه ها و منشور این سازمان را مورد تشویق قرار داد.

گوتروش گفت: با دیدن پاکستان و هند، واضح است که هرگونه تقابل نظامی بین دو کشور، فاجعه ای تمام عیار برای هر دو کشور و کل جهان خواهد بود.

گوترش با اشاره به خط جداکننده در جامو و کشمیر که اخیراً شاهد تشدید نقض آتش بس بوده، اظهار کرد: تنش زدایی از شرایط، به عنوان مثال در خط تماس جامو و کشمیر (خط کنترل) مطلقاً ضروری است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خواسته دبیرکل سازمان ملل از هند و پاکستان برای حل مشکلات

خواسته دبیرکل سازمان ملل از هند و پاکستان برای حل مشکلات