مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 بهمن 1399 ساعت 08:452021-01-31اقتصادي

رفع دغدغه آب شرب سنندجی ها تا پایان سال 1400


طرح انتقال آب سد آزاد به تصفیه خانه سنندج تا پایان سال 1400 انجام خواهد شد و دغدغه تأمین آب شرب مناسب مردم این شهر رفع می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، قاسم تقی زاده خامسی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان کردستان در سنندج اظهار کرد: آب شرب سنندج که از سد قشلاق تأمین می شود سالم و بهداشتی است اما به دلیل فعل و انفعلات در روزهای گرم سال شاهد تغییر طعم و بو می شود.

وی افزود: در راستای رفع این دغدغه مردمی و بر اساس برنامه ریزی انجام شده تا پایان سال 1400 عملیات انتقال آب سد آزاد به تصفیه خانه آب شرب سنندج انجام خواهد شد.

خامسی اعلام کرد: برای اجرای این طرح 350 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است که تاکنون 90 میلیارد تومان برای لوله گذاری 27 کیلومتری سامانه انتقال اختصاص داده شده است.

وی افزود: طی یک ماهه اخیر نیز 100 میلیارد تومان دیگر به این پروژه تزریق شده است و در سال آینده نیز 90 میلیارد تومان دیگر تخصیص داده شده است.

معاون آب و آبفای وزیر نیرو در ادامه سخنان خود به پوشش 100 درصدی شهرها و 70 درصدی روستاهای کردستان از شبکه فاضلاب خبر داد و گفت: این امر کردستان را در زمره استان های برتر کشوری قرار داده است و شبکه انجام شده در استان از میانگین کشوری بالاتر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رفع دغدغه آب شرب سنندجی ها تا پایان سال 1400

رفع دغدغه آب شرب سنندجی ها تا پایان سال 1400