مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 بهمن 1399 ساعت 14:052021-01-31اقتصادي

کمبود ذخایر خونی در استان فارس/تقاضا برای اهدای خون


به همه گروه های خونی شامل A ،B ،O و AB مثبت و منفی به ویژه نیاز گروه های خونی O منفی و A مثبت بیش از دیگر گروه های خونی نیاز است.

- مدیرکل انتقال خون استان فارس گفت: هم اکنون با کاهش ذخایر خونی مواجه هستیم به همین سبب از افراد واجد شرایط اهدای خون در این استان دعوت می شود برای یاری به بیماران نیازمند به پایگاه های انتقال خون مراجعه کنند.

مسعود ترابی، یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در استان فارس روزانه به 2 هزار واحد خون و فرآورده های خونی نیازمندیم که این میزان با مشارکت روزانه 700 نفر در سراسر استان تامین می شود اما هم اکنون میزان مراجعه بسیار کمتر از این رقم است.

وی، با بیان اینکه به همه گروه های خونی شامل A ،B ،O و AB مثبت و منفی نیاز است، گفت: در این میان به ویژه نیاز گروه های خونی O منفی و A مثبت بیش از دیگر گروه های خونی است.

ترابی اضافه کرد: هیچ نگرانی در باره انتقال بیماری در مراکز خون گیری وجود ندارد زیرا تمام تدابیر بهداشتی به صورت کامل در این مراکز رعایت می شود و از این رو به افراد اطمینان می دهیم که خطری تهدیدشان نمی کند.

مدیرکل انتقال خون استان فارس اظهار داشت: تب سنجی از بدو ورود، قراردادن حایل شیشه ای بین پرسنل و اهداکننده، فاصله زیاد بین صندلی ها و تخت های خونگیری و ضدعفونی مداوم محیط، سلامت شهروندان را تضمین می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمبود ذخایر خونی در استان فارس/تقاضا برای اهدای خون

کمبود ذخایر خونی در استان فارس/تقاضا برای اهدای خون