مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 بهمن 1399 ساعت 07:352021-02-01پزشكي

بلایی که ویروس کرونا درچند ساعت برسر ریه ها می آورد


اگر دانشمندان بدانند که ویروس سارس-کووید 19 طی چند ساعت اول آلوده شدن دقیقا چه تاثیری در سلول های ریه ما دارد آیا آن ها می توانند از این اطلاعات برای یافتن دارو هایی استفاده کنند که روند تکثیر ویروس را قبل از شروع کامل آن مختل کند؟ این کشف که چندین داروی .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران، نیمی از محققان دانشگاه بوستون در تحقیقی همزمان ده ها هزار سلول ریوی انسان را به ویروس سارس-کووید 19 آلوده کردند و سپس دقیقا آنچه را که در چند لحظه اول پس از عفونت در تمام آن سلول ها اتفاق می افتد، ردیابی کردند.

به نظر می رسید که این مسئله به اندازه کافی پیچیده نبوده است.

نتیجه این تحقیق جامع ترین نقشه را از تمام فعالیت های مولکولی در هنگام گسترش ویروس کرونا در داخل سلول های ریه نشان می دهد؛ آن ها همچنین کشف کردند که حداقل 18 داروی مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا وجود دارد که به طور بالقوه می توانند برای مقابله با عفونت های کووید 19 بلافاصله پس از آلوده شدن فرد مورد استفاده قرار گیرند.

به طور تجربی، پنج مورد از این دارو ها بیش از 90 درصد ویروس کرونا را در سلول های ریه انسان کنترل می کنند.

به گفته محققان اگر چه واکسن های کووید 19 در حال استفاده هستند، اما احتمالا این یک سال زمان می برد تا به منظور ایجاد ایمنی گله ای همه افراد واکسی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بلایی که ویروس کرونا درچند ساعت برسر ریه ها می آورد

بلایی که ویروس کرونا درچند ساعت برسر ریه ها می آورد