مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 بهمن 1399 ساعت 09:352021-02-01پزشكي

شباهت عجیب بیماری روماتیسم به کووید- 19


19 به دلیل ایجاد درد مفاصل و عضلات در افراد به یکدیگر شباهت دارند بنابراین افردای که تنها دارای درد مفاصل و عضلات هستند ابتدا باید به متخصص روماتولوژی مراجعه کنند تا تشخیص اساسی انجام شود.

- ایسنا/زنجان فوق تخصص روماتولوژی گفت: بیماری روماتیسم و کووید - 19 به دلیل ایجاد درد مفاصل و عضلات در افراد به یکدیگر شباهت دارند بنابراین افردای که تنها دارای درد مفاصل و عضلات هستند ابتدا باید به متخصص روماتولوژی مراجعه کنند تا تشخیص اساسی انجام شود.

فضل الله آیت اللهی در گفت وگو با ایسنا، در رابطه با بیماری روماتیسم، اظهار کرد: زمانی که سیستم ایمنی بدن به اشتباه بر علیه بافت های خود بدن به جای دفع و مبارزه با یک جسم خارحی مانند میکروب و ویروس وارد عمل شود، بیماری روماتیسم ایجاد می شود.

وی با بیان اینکه برخلاف تصور عموم مردم روماتیسم یک بیماری مفصلی نیست، بلکه این بیماری چشم، ریه، گوارش، کلیه، سیستم عصبی و محیطی، مغز و قلب را نیز درگیر می کند، افزود: بیماری کووید - 19 به لحاظ درگیر کردن ریه، دستگاه گوارش، کلیه و غیره شباهت زیادی به بیماری روماتیسم دارد.

این مسئول با اشاره به نظرات متعدد و متفاوت محققان در خصوص بیماری روماتیسم، تصریح کرد: برخی صاحب نظران در برخی از بیماری های روماتیسمی، رد پای ویروس ها را مشاهده کردند که در این راستا ی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شباهت عجیب بیماری روماتیسم به کووید- 19

شباهت عجیب بیماری روماتیسم به کووید- 19