مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 بهمن 1399 ساعت 06:502021-02-02ورزشي

تجهیزات سالن های سنگ نوردی کردستان نیازمند بروزرسانی است


رییس هیات کوهنوردی استان کردستان گفت: امکانات و تجهیزات سالن های سنگ نوردی در بسیاری از شهرستان ها نیازمند بروزرسانی و بازسازی است.

- شیوا زندی در گفت وگو با خبرنگار فارس در سنندج، ورزش کوهنوردی را جزو رشته های پرطرفدار مردم دنیا دانست و افزود: این ورزش  برخلاف بسیاری از رشته های ورزشی دارای طیف وسیعی از کوهپیمایی ساده تا هیمالیانوردی و سنگ نوردی و یخ نوردی است.

وی کردستان را به دلیل وضعیت توپوگرافی و جغرافیایی برای کوهنوردی مناسب دانست و  افزود: به دلیل حضور ورزشکاران توانمند در رشته های مختلف زیرمجموعه کوهنوردی این ورزش جزو ورزش های شاخص استان است.

رییس هیات کوهنوردی استان کردستان تعداد افراد دارای بیمه ورزشی و ثبت شده در سامانه فدراسیون کشور را 400 نفر ذکر کرد.

وی علاقه بانوان به طبیعت گردی در استان را بسیار بالا توصیف کرد و گفت: در سال های اخیر گرایش بانوان به کوهپیمایی افزایش یافته است.

وی کوهپیمایی، سنگ نوردی، یخ نوردی، غارنوردی، دره نوردی، اسکی کوهستان و دو کوهستان و اعزام تیم ها به خارج از کشور بمنظور صعودهای هیمالیانوردی را از زیرشاخه های کوهنوردی عنوان کرد.

وی اظهارکرد: امکانات موردنیاز برای کوهنوردی مربوط به بسترهایی است که در طبیعت وجود دارد و در فضاهایی مانند جان پناه، پناهگاه، قرارگاه در کوه ها مورد ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تجهیزات سالن های سنگ نوردی کردستان نیازمند بروزرسانی است

تجهیزات سالن های سنگ نوردی کردستان نیازمند بروزرسانی است