مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 بهمن 1399 ساعت 10:402021-02-02اقتصادي

تغییر کشاورزی معیشتی خلخال به کشاورزی اقتصادی در اولویت است


مدیر اداره جهاد کشاورزی خلخال گفت: اولویت جهاد کشاورزی شهرستان خلخال تغییر کشاورزی معیشتی به کشاورزی اقتصادی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل، محمد شادخاطر ظهر امروز در اختتامیه دوره آموزشی 3 روزه سرشاخه کاری گردو اظهار کرد: اولویت واحد ترویج و آموزش جهاد کشاورزی شهرستان خلخال تغییر کشاورزی معیشتی به کشاورزی اقتصادی است.

وی افزود: در دوره آموزشی 3 روزه سرشاخه کاری گردو که با حضور بیش از 100 بهره بردار کشاورزی برگزار شد، در کنار آموزش های تئوری سرشاخه کاری و جایگزینی ارقام تجاری، راهکارهای توسعه باغات برگزار شد.

مدیر اداره جهاد کشاورزی خلخال ادامه داد: بهره برداران در این دوره با انواع ارقام دیرگل ده و مقاوم در برابر سرما، جایگزینی ارقام پرمحصول و با کیفیت، نحوه کاشت درختان گردو و ساز و کارهای لازم برای مقابله با سرما در مناطق کوهستانی در باغات گردو آشنا شدند.

15 هزار سرشاخه کاری در برنامه اصلاح باغات قرار دارد شادخاطر بیان کرد: در سال آینده بیش از 15 هزار سرشاخه کاری در باغات شهرستان خلخال انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اقلیم سردسیر خلخال و این که بیشترین محصول گردوی استان اردبیل و استان های همجوار از باغات گردو استحصال شده، گفت: هدف اصلی ترسیم مسیر کوتاه مدت برای بهره وری بهتر در بیش از 2 هزار هکتار از باغات اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تغییر کشاورزی معیشتی خلخال به کشاورزی اقتصادی در اولویت است

تغییر کشاورزی معیشتی خلخال به کشاورزی اقتصادی در اولویت است