مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 بهمن 1399 ساعت 11:202021-02-02اقتصادي

مخالفت رسمی موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع با کشت گونه پالونیا


رییس موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع گفت: ما مخالفت خود را به طور رسمی با تولید و کشت گونه پالونیا برای زراعت چوب اعلام کرده ایم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، رییس مؤسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع کشور اعلام کرد: ما مخالفت خود را به طور رسمی با تولید و کشت گونه پالونیا برای زراعت چوب اعلام کرده ایم و متولیان امر می توانند از مؤلفه های قانونی برای جلوگیری از ترویج و توسعه آن در نهالستان های کشور استفاده کنند.

عادل جلیلی افزود: گونه پالونیا فرآیند ارزیابی علمی را توسط مؤسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع طی نکرده، اما با این وجود برخی بدون حساب و کتاب تلاش می کنند این گونه را در کشور توسعه و رواج دهند و این موضوع عجیبی است.

وی اظهار داشت: با آن که ما در برخی مناطق مانند گلستان و شاهرود به علت محدودیت آب به دنبال زراعت چوب نیستیم، اما در این مناطق توسعه گونه پالونیا مشاهده می شود.

رییس مؤسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع کشور، فرآیند ارزیابی علمی یک گونه خارجی برای زراعت چوب را طولانی خواند و گفت: ارزیابی علمی گونه های جنگلی حدود 20 سال طول می کشد و در این فرآیند سازگاری گونه با شرایط آب و هوایی، مقاومت در برابر بیماری ها و آفات و مهاجم بودن آن در ایستگاه های تحقیقاتی مورد بررسی قرار می گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مخالفت رسمی موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع با کشت گونه پالونیا

مخالفت رسمی موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع با کشت گونه پالونیا