مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 بهمن 1399 ساعت 20:052021-02-02سياسي

تایید کارایی واکسن «اسپوتنیک وی» توسط مراجع علمی مستقل؛ خیالمان تخت!


«اسپوتنیک» نام نخستین ماهواره فضایی جهان است که توسط اتحاد جماهیر شوروی در مدار قرار گرفت؛ نامی که تا ساعاتی پیش برخی گمان می کردند روس ها از خاطرات مثبت گره خورده به آن برای پیشبرد اهداف سیاسی بهره برده و واکسنی را تبلیغ می کند که واقعی نیست؛ - چهارمین واکسن کووید19 که نتایج آزمایش های بالینی فاز سوم آن توسط مراجع علمی مستقل مورد بازبینی قرار گرفته و تایید شده، رسما به جهانیان معرفی شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، اسپوتنیک (به معنی همسفر در زبان روسی) نام نخستین ماهواره فضایی جهان است که در سال 1336 خورشیدی توسط اتحاد جماهیر شوروی در مدار قرار گرفت؛ نامی که تا ساعاتی پیش برخی گمان می کردند که دولت روسیه از خاطرات مثبت گره خورده به آن برای پیشبرد اهداف سیاسی بهره برده و واکسنی را تبلیغ می کند که واقعی نیست، ولی هم نام با واقعیتی رشک برانگیز برای بشریت است.

باوری که حالا فروریخته و جایش را افتخار دیگری گرفته که نامش اسپوتنیک است.

درباره واکسنی سخن می گوییم که روس ها برای مقابله با کووید19 ساخته و از مدتی پیش تولید و مصرف آن را در دستور کار قرار داده بودند.

یکی از واکسن های ساخته شده توسط این کشور که حالا به چندین کشور دیگر صادر شده و مقابله با کرونا به مدد آن در دستور کار وارد کنندگان قرار گرفته اما همواره با این اتهام مواجه بود که تایی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تایید کارایی واکسن «اسپوتنیک وی» توسط مراجع علمی مستقل؛ خیالمان تخت!

تایید کارایی واکسن «اسپوتنیک وی» توسط مراجع علمی مستقل؛ خیالمان تخت!