موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - بازنشستگان تامين اجتماعي - انتخابات رياست - تامين اجتماعي - همسان سازي حقوق بازنشستگان - انتخابات رياست جمهوري - همسان سازي حقوق - رياست جمهوري - افزايش حقوق بازنشستگان - باشگاه پرسپوليس - خيلي دور خيلي نزديك - پايان رژيم صهيونيستي - استقرار - محمدحسين جعفريان - نسخه مرمت شده فيلم فردوسي - 350 هزار ميليارد تومان - المپيادهاي علمي - سرنمك - هواپيماي مالزي - كميته بين المللي صليب سرخ - اسپانيا و مراكش - عليرضا اصغري - آبفاي روستايي

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 بهمن 1399 ساعت 07:452021-02-03اقتصادي

قابلیت سواحل جنوب برای احداث پتروپالایشگاه و پارک های شیمیایی/ مزیت و فرصت های بندر جاسک


وجود ایرادات متعدد در طرح خط لوله گوره به جاسک و فقدان طرح جامع برای ایجاد هاب انرژی در منطقه جاسک، می تواند مسیر توسعه قطب های شیمیایی در سواحل مکران را دچار انحراف کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بررسی قطب های پالایشی و پتروشیمی کشورهای دنیا نشان می دهد، بسیاری از آن ها با تمرکز و تجمع در سواحل مهم توسعه یافته اند.

به عنوان مثال جزیره جورانگ سنگاپور علی رغم وسعت کم (40 کیلومتر مربع) به دلیل قرارگیری در مسیر انتقال یک چهارم نفت دنیا و دسترسی به بازارهای شرق و غرب آسیا با راهبرد دولت این کشور، نقطه تمرکز صنایع پتروشیمی در کشور سنگاپور شده است.

در دهه 1970 ابتدا پتروپالایشگاه های بزرگ نفت در این جزیره به بهره برداری رسیدند و پس از آن به دلیل مزایای ذکر شده و البته در دسترس بودن خوراک پتروشیمی ها از طریق پتروپالایشگاه ها در این جزیره، واحدهای شیمیایی به مرور ذیل پتروپالایشگاه ها شکل گرفتند.

به طوری که امروزه مجموعه پارک شیمیایی جزیره جورانگ دارای حدود 30 درصد از تولید ناخالص این کشور (حدود 130 میلیارد دلار) می باشد.

از دیگر نمونه های توسعه پارک شیمیایی در سواحل کشورها می توان به جانمایی 3 پارک شیمیایی مهم کشور کره جنوبی یعنی اولسان، یئوسو و دائسان، پارک شیمیایی روتردام هلند، پارک های شیمیایی الجبیل و ینبع عربست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قابلیت سواحل جنوب برای احداث پتروپالایشگاه و پارک های شیمیایی/ مزیت و فرصت های بندر جاسک

قابلیت سواحل جنوب برای احداث پتروپالایشگاه و پارک های شیمیایی/ مزیت و فرصت های بندر جاسک