مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 بهمن 1399 ساعت 09:002021-02-03بين الملل

پیش شرط های مصر برای از سرگیری مذاکرات سد النهضه


منابع دیپلماتیک مصر اعلام کردند رییس جمهوری و وزیر امور خارجه این کشور به رییس اتحادیه افریقا نامه ای نوشته و در آن چهار شرط برای از سرگیری مذاکرات سد النهضه تحت نظارت این اتحادیه تعیین کرده اند.

- منابع دیپلماتیک مصر اعلام کردند رییس جمهوری و وزیر امور خارجه این کشور به رییس اتحادیه افریقا نامه ای نوشته و در آن چهار شرط برای از سرگیری مذاکرات سد النهضه تحت نظارت این اتحادیه تعیین کرده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، منابع دیپلماتیک مصر اعلام کردند عبدالفتاح السیسی، رییس جمهور و سامح شکری، وزیر امور خارجه مصر به موسی فکی، رییس اتحادیه افریقا نامه ای نوشته اند و در آن چهار شرط برای از سرگیری مذاکرات سد النهضه تحت نظارت این اتحادیه تعیین کرده اند.

منابع مذکور در گفت وگو با العربی الجدید تصریح کردند: شرط نخست مصر این است که اتیوپی تعهدی با ضمانت اتحادیه افریقا بدهد مبنی بر اینکه توافقات صورت گرفته را با تظاهر به موافقت سپس دور زدن آن از محتوا تهی نکند همانطور که در مذاکرات واشنگتن روی داد همچنین دست به آبگیری مرحله دوم سد النهضه بدون توافق نهایی در دو سطح فنی و حقوقی نزند.

شرط دوم مصر این است که اتحادیه افریقا به میزان تعهد سه طرف به توافق امضا شده در مارس 2015 میلادی در خارطوم نظارت داشته باشد؛ توافقی که بر اصل همکاری در آبگیری و مد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش شرط های مصر برای از سرگیری مذاکرات سد النهضه

پیش شرط های مصر برای از سرگیری مذاکرات سد النهضه