مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 بهمن 1399 ساعت 06:002021-02-04اقتصادي

قصه پر غصه تونل خاکی/ پروژه ملی چشم انتظار بودجه


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ایلام، اخیرا مخاطبان فارس سوژه ای را در سامانه فارس من با عنوان تونل کبیرکوه چه زمانی تکمیل می شود؟ ثبت کرده اند که خبرنگاران فارس بر آن شدند تا موضوع را پیگیری کنند.

تونل کبیرکوه پروژه ای است که در سال 1389 برای زدودن بخشی از محرومیت استان ایلام آغاز شد، این تونل شهرهای جنوب ایلام را 70 کیلومتر به مرکز کشور نزدیک تر می کند و باعث حذف 300 پیچ خطرناک و 20 کیلومتر گردنه صعب العبور کبیرکوه می شود.

این پروژه ملی و مهم استانی سال هاست که تنها از سوی مسوولین و نمایندگان وعده ی تسریع در ساخت و افتتاح آن داده می شود اما سال هاست که در انتظار تکمیل است و وعده ها عملی نشده؛ گویا به علت نبود بودجه به بن بست رسیده و مردم شهرستان های دره شهر و بدره را همچنان چشم انتظار گذاشته است.

تغییر تصمیمات دولت و نبود بودجه موجب شد که این پروژه ملی و اثر گزار که اعتبارات مالی آن در ردیف بودجه ملی قرار دارد همچنان به صورت نیمه تمام در خواب عمیق فرو رود.

طرح تکمیل این پروژه می تواند با رایزنی دقیق مسوولین ارشد استان و پیگیری نمایندگان مجلس تحقق یابد؛ معطلی این پروژه به خاطر عدم تخصیص اعتبار بوده و در صورت تامین اعتبار تونل با ایمن سازی موقت می تواند سال آینده زیر بار ترافیک قرار گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قصه پر غصه تونل خاکی/ پروژه ملی چشم انتظار بودجه

قصه پر غصه تونل خاکی/ پروژه ملی چشم انتظار بودجه