مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 بهمن 1399 ساعت 06:252021-02-04فرهنگي

ثبت 883 اثر میراث ناملموسو غیرمنقول تاریخی زنجان در آثار ملی


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: تاکنون 62 اثر میراث ناملموس، 773 اثر غیرمنقول تاریخی اعم از بنا و تپه و 28 اثر منقول تاریخی (اشیا) استان در فهرست میراث ملی ثبت شده است.

- امیر ارجمند امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: با توجه به اینکه شناسنامه هر کشوری آثار باستانی و میراث فرهنگی آن بوده و آثار باستانی قدمت، تاریخچه و تمدن هر سرزمینی را مشخص می کند، بنابراین در این صورت حفاظت و حراست از آنها امری ضروری است، بنابراین باید از موزه ها، باغ های ملی، عمارت ها و کاخ ها محافظت شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان افزود: در همین راستا با پیگیری ها و تلاش های انجام شده در جلسه شورای ملی ثبت آثار تاریخی و فرهنگی کشور پنج اثر غیرمنقول از استان زنجان در فهرست ملی کشور ثبت شد.

وی افزود: پنج اثر غیرمنقول عبارتند از تپه کهنه قبرستان شهرستان خرمدره، محوطه تاریخی شهربانو در شهرستان ابهر، یخچال (بوزخانا) آقا رحیم شهرستان زنجان، یخچال قلعه جوق شهرستان ماهنشان و امامزاده ماهوری شهرستان طارم به فهرست آثار ملی اضافه شد.

ارجمند با اشاره به اینکه با ثبت این پنج اثر در فهرست آثار ملی تعداد آثار ثبت شده استان زنجان به 883 آثار ارتقا یافت، اضافه کرد: تاکنون 62 اثر میراث ناملموس، 773 اثر غی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت 883 اثر میراث ناملموسو غیرمنقول تاریخی زنجان در آثار ملی

ثبت 883 اثر میراث ناملموسو غیرمنقول تاریخی زنجان در آثار ملی