مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 بهمن 1399 ساعت 15:402021-02-04ورزشي

کاهش کمی ورزشکار چالش جدی کشتی ایران است


رییس فدراسیون کشتی، یکی از چالش های این فدراسیون را افت کمی تعداد کشتی گیران دانست و اعلام کرد که شاهد کاهش یک میلیون نفری تعداد کشتی گیران هستیم.

- علیرضا دبیر در دیدار با رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس با بیان اینکه جمعیت کشتی گیران نسبت به دو دهه گذشته ده ها برابر کمتر شده است، کاهش آمار کشتی گیران کشور در سال های گذشته از 1.

5 میلیون نفر به 40 هزار نفر را زنگ خطر جدی و به معنای اتمام حیات کشتی در کشور برشمرد و در عین حال تاکید کرد که این موضوع برای یک رشته ورزشی سنتی در کشور همچون کشتی فرنگی یک معضل جدی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس، دبیر، استان فارس را یک پتانسیل ویژه در کشتی فرنگی کشور دانست و خاطر نشان کرد: فارس، قهرمانان بزرگی همچون امید نوروزی در کشتی فرنگی ایران و جهان دارد و هم اکنون نیز چندین کشتی گیر از فارس در اردوی تیم ملی کشتی فرنگی حضور دارند.

بنا به گفته رییس فدراسیون کشتی، اگر حمایت ها و توجه مسئولین به این ورزش ملی در استان فارس بیشتر شود، قطعاً پیشرفت خوبی نه تنها در کشتی فارس بلکه در کشتی کشور به وجود خواهد آمد.

وی گفت: کشتی فرنگی کشور، یکی از رشته های اصیل ایرانی است که ما در ادبیات حماسی خود نیز شاهد ابعادی از این رشته پهلوانی هستیم به طوری که بسیاری از حماسی س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش کمی ورزشکار چالش جدی کشتی ایران است

کاهش کمی ورزشکار چالش جدی کشتی ایران است