مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 بهمن 1399 ساعت 12:102021-02-05دانش

حاکم شدن شرایط کمبود اکسیژن در خلیح فارس و دریاهای عمان و خزر


به اعتقاد محققان حوزه اقیانوس شناسی ورود فاضلاب و افزایش فعالیت های انسانی موجب کاهش اکسیژن در آب های اقیانوسی شده است و این روند علاوه بر آنکه تخریب و نابودی اکوسیستم دریایی را در پی دارد بر روی فعالیت های اقتصاد دریایی مانند پرورش ماهی در قفس نیز اثر .

- به اعتقاد محققان حوزه اقیانوس شناسی ورود فاضلاب و افزایش فعالیت های انسانی موجب کاهش اکسیژن در آب های اقیانوسی شده است و این روند علاوه بر آنکه تخریب و نابودی اکوسیستم دریایی را در پی دارد بر روی فعالیت های اقتصاد دریایی مانند پرورش ماهی در قفس نیز اثر گذار است و موجب وارد کردن خسارات به پرورش دهندگان خواهد شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر ابوالفضل صالحی عضو هیات علمی پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی در وبینار کم اکسیژنی و اسیدی شدن خلیج فارس، غرب اقیانوس هند و دریای عمان را از مناطقی نام برد که درگیر کم اکسیژنی هستند و گفت: علاوه بر خلیج فارس و دریای عمان، گزارش هایی از کم اکسیژنی دریای خزر نیز منتشر شده است که عمده دلایل آن فعالیت‎های انسانی، مصرف سوخت های فسیلی و ورود فاضلاب ها به دریا است.

وی با تاکید بر اینکه اگر میزان اکسیژن موجود در آب ها از دو میلی‎گرم در لیتر کمتر باشد محیط آبی دچار کم اکسیژنی شده است، خاطرنشان کرد: شرایط کم اکسیژنی استرسی را برای آبزیان ایجا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حاکم شدن شرایط کمبود اکسیژن در خلیح فارس و دریاهای عمان و خزر

حاکم شدن شرایط کمبود اکسیژن در خلیح فارس و دریاهای عمان و خزر