مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 بهمن 1399 ساعت 06:552021-02-06بين الملل

افول و سقوط امپراتوری


وقتی پرزیدنت آیزنهاور علیه «نفوذ غیر موجه» مجموعه نظامی- صنعتی آمریکا هشدار می داد، دقیقا همین نوع انشعاب خطرناک بین نیازهای اقتصادی و اجتماعی واقعی مردم آمریکا و یک ماشین جنگی را پیش بینی می کرد که بیشتر از مجموع ده ارتش بعدی جهان بعد از ارتش آمریکا .

- خبرگزاری فارس ـ گروه غرب از نگاه غرب: ران سوسکیند روزنامه نگار از یکی از مشاوران کاخ سفید در دوران جرج بوش که گفته می شود کارل راو بوده، نقل می کند که لاف زنان گفته است ما اکنون یک امپراتوری هستیم و وقتی دست به عمل می زنیم، واقعیت خود را خلق می کنیم.

او این نظر سوسکیند را که سیاست های عمومی باید در اجتماعی مبتنی بر واقعیت ریشه داشته باشد رد کرده و در پاسخ گفته است: ما بازیگران تاریخ هستیم.

و کار شما، همگی شما فقط مطالعه کاری است که ما می کنیم.

شانزده سال بعد، جنگ ها و جرایم جنگی آمریکا که دولت بوش به راه انداخته، فقط موجب تشدید هرج و مرج در گسترده ای وسیع تر شده و این تلاقی تاریخی جنایتکاری و شکست، به شکلی قابل پیش بینی قدرت و اقتدار بین المللی آمریکا را تضعیف کرده است.

در سرزمین اصلی امپراتوری صنعت بازاریابی سیاسی که راو و همکارانش بخشی از آن بودند، در تفرقه انداختن و حکومت کردن بر قلب و ذهن آمریکاییان بیشتر موفق بوده تا عراقی ها، روس ها یا چینی ها.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افول و سقوط امپراتوری

افول و سقوط امپراتوری