مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 بهمن 1399 ساعت 10:102021-02-06حوادث

آتش به اختیار برای نجات کشاورزی در ابرکوه/مزارع مهردشت سیراب شد


در پی وقوع سیل 16 آذر شهرستان ابرکوه قنات «دشت مهرآباد» تخریب و آب رسانی به مزارع منطقه متوقف شد که پس از دو ماه با همت گروه های جهادی شهید آوینی و شهید ابراهیم غلامزاده، - یحیی غلامزاده در گفت وگو با خبرنگار فارس از ابرکوه با اشاره به اهمیت سیراب شدن مزارع مهردشت پس از دو ماه تشنگی توسط جهادگران بسیجی، اظهار کرد: قنات دشت مهرآباد یکی از زنده ترین رشته قنات های فعال شهرستان ابرکوه است که متأسفانه در بارندگی 16 آذر به علت ریزش مجاری قنات در اثر جریان رواناب های ناشی از سیل مسدود و بهره برداری کشاورزان از آب این قنات متوقف شد.

مسئول گروه جهادی شهید غلامزاده تصریح کرد: طبق بررسی کارشناسان اعتبار مورد نیاز جهت احیای این قنات مبلغی بیش از سه میلیارد تومان برآورد شد که با توجه به شرایط اقتصادی موجود تأمین آن دور از انتظار بود.

از سوی دیگر 170 کشاورز منطقه که مزارع و محصولات آنان از طریق این قنات سیراب می شد، دو ماه به انتظار اقدام مسئولین مانده و رفته رفته ناامید شده تلاش های خود را بربادرفته می دیدند.

غلامزاده گفت: پس از وقوع سیل همه مسئولین از جمله مسئول کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی جهت بازدید و برآورد خسارت قنات در منطقه حضور یافته ولی هیچ گونه اقدام عملی را تاکنون از سوی آنان شاهد نبودیم تا اینکه کشاورزان خود دست به کار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آتش به اختیار برای نجات کشاورزی در ابرکوه/مزارع مهردشت سیراب شد

آتش به اختیار برای نجات کشاورزی در ابرکوه/مزارع مهردشت سیراب شد