مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 بهمن 1399 ساعت 10:552021-02-06بين الملل

انگلیس بی سر و صدا 3 جاسوس چینی را اخراج کرد


همزمان با بالا گرفتن تنش ها میان لندن و پکن بر سر طیفی از موضوعات رسانه ای، مشخص شده که انگلیس سال گذشته بی سرو صدا سه جاسوس چینی را که تاکید دارد خود را به عنوان روزنامه نگار جا زده بودند، - همزمان با بالا گرفتن تنش ها میان لندن و پکن بر سر طیفی از موضوعات رسانه ای، مشخص شده که انگلیس سال گذشته بی سرو صدا سه "جاسوس چینی" را که تاکید دارد خود را به عنوان روزنامه نگار جا زده بودند، از کشور اخراج کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نوشته روزنامه گاردین، آژانس اطلاعاتی ام آی 5 به این نتیجه رسیده بود که این سه تن برای وزارت اطلاعات چین کار می کردند اما خود را به عنوان روزنامه نگارانی که برای خبرگزاری های چین کار می کنند، جا زده بودند.

منابع دفتر نخست وزیری انگلیس تایید کردند که به دنبال یکی از گزارشات روزنامه دیلی تلگراف ، از این سه تن درخواست شد تا انگلیس را ترک کنند اما جزییات بیشتری هنوز در دسترس نیست.

عصبانیت انگلیسی نسبت به روابط با چین بدان معناست که هر جا انگلیس باور کند که چین در اقدامات جاسوسی علیه آن مشارکت دارد، ترجیح می دهد بدون سرو صدا وارد عمل شود تا از وقوع یک رویداد دیپلماتیک اجتناب کند.

در نتیجه علی رغم هشدارهای اداره اطلاعات انگلیس دال بر اینکه تهدید جاسوسی چینی به خوبی درک نشده است، تعیین مقیاس و ماهیت واقعی این ته


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انگلیس بی سر و صدا 3 جاسوس چینی را اخراج کرد

انگلیس بی سر و صدا 3 جاسوس چینی را اخراج کرد