مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 بهمن 1399 ساعت 11:402021-02-06سياسي

فضای مجازی و توهم همه چیز دانی


پژمان موسوی .

روزنامه شرق بیایید با خودمان روراست باشیم: فضای مجازی ما را متوهم کرده است، خیلی هم متوهم؛ فکر می کنیم چون عضو چند ده کانال تلگرامی هستیم و احتمالا اکانتی در اینستاگرام داریم و در بی شمار گروهِ واتس آپی عضویت داریم، پس همه چیز را می دانیم و جهان در اختیار ماست.

ظاهر قضیه البته درست هم هست: خیلی چیزها می دانیم، از شرق و غرب عالم خبر داریم و در جریان آخرین اظهارنظرها و تحولات در گوشه و کنار جهان هستیم و بادی به غبغب انداخته، در هر جمع باربط و بی ربطی خود را مجاز به تحلیل و تفسیر وقایع می دانیم.

ما خبرخوانده ها فکر می کنیم نبض جهان در همین چهار خط خبری که در فلان گروه مجازی خوانده ایم، خلاصه می شود و با مطالعه همین چهار خط خبر، خود را مجاز به انتقال آن چهار خط خبر به شکل تحلیل های عجیب وغریب به دیگران می دانیم.

اتفاقا درست در همین لحظه تحلیل و تفسیر جهان هم هست که باید مطمئن شویم ما هم به بیماری متوهمانه همه چیز دانی مبتلا شده ایم.

اما می دانید چه شد و چگونه شد که خیلی از ما مردم ایران و بلکه جهان، به این بیماری دچار شدیم؟ ما درست از لحظه ای که مورد بمباران اطلاعاتی از طرف شبکه های اجتماعی و فضای مجازی قرار گرفتیم، اقیانوسی شدیم به عمق فقط یک وجب! آن قدر خبر و اطلاعات هر روز بر سرمان آوار شده است که تمرکزمان را از دست د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فضای مجازی و توهم همه چیز دانی

فضای مجازی و توهم همه چیز دانی