مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 بهمن 1399 ساعت 12:552021-02-07اقتصادي

حذف نمادین چهار صفر در اسکناس های جدید


رییس سازمان تولید اسکناس و مسکوک بانک مرکزی گفت: اسکناس های جدید در انطباق با حذف چهار صفر طراحی شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، امیر شکری امروز در مراسم رونمایی از سه اسکناس جدید هزار تومانی دو هزار توامانی 5 هزار تومانی در جمع خبرنگاران گفت: در این اسکناس ها و هم چنین در ایران چک های جدید 100 هزار تومانی چهر صفر بصورت کم رنگ چاپ شده است.

وی با بیان اینکه لایحه اصلاح ماده 1 قانون پولی و بانکی درباره جذف چهار صفر از پول ملی در مجلس در حال بررسی است گفت: ما به صورت پیش دستانه از قبل خود را برای این موضوع آماده می کنیم و در تولید اسکناس های بین نسلی و یا نسل جدید کم رنگ شدن چهار صفر زمینه ذهنی را برای مردم برای حذف چهار صفر فراهم می کند تا خود را بتوانند با واحد پولی جدید تطبیق دهند.

شکری افزود: تفاوت های مهم اسکناس ها جدید علاوه بر کم رنگ شدن صفرها این است که همه این قطعات در اندازه واحد منتشر خواهد شد و نشانه های به کار رفته نیز طبق الگوی سند اسکناس است که دو سال و نیم پیش به تصویب رسیده و از این به بعد اسکناس ها بر اساس این سند به صورت منظم و منسجم چاپ و توزیع خواهد شد.

وی با بیان اینکه عمر مفید اسکناس در کشور ما حدود 5 سال است گفت: انتشار اسکناس جدید روال عادی بانک مرکزی است که هم اکنون در قالب اشکال جدید این کار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حذف نمادین چهار صفر در اسکناس های جدید

حذف نمادین چهار صفر در اسکناس های جدید