مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 بهمن 1399 ساعت 07:002021-02-08اقتصادي

اسکناس های جدید به بازار می آیند


رونمایی از نسل جدید اسکناس های هزار تومانی، 2000 تومانی و 5000 تومانی انجام شد و فرآیند انتشار و عرضه این اسکناس ها طی ماه های آتی صورت خواهد گرفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، امیر شکری - رییس سازمان تولید اسکناس و مسکوک - با اشاره به رونمایی از نسل جدید اسکناس ها گفت: تمام اسکناس ها و ایران چک ها در قالب، اندازه و ساختارهای واحد توزیع خواهند شد و تکثر در اندازه و قالب در اسکناس های جدید حذف می شود.

وی افزود: در راستای پروژه بازآرایی اسکناس و مسکوک کشور، نسل جدید سه قطعه اسکناس شامل اسکناس های هزارتومانی، 2000 تومانی و 5000 تومانی نیز طراحی شده اند که از آنها رونمایی شد و فرآیند تولید انبوه و عرضه این اسکناس ها طی ماه های آتی صورت خواهد گرفت.

شکری اظهار کرد: تلاش شده در طراحی اسکناس های جدید از عناصر مذهبی، فرهنگی، هنری و تاریخی کشور به نحو شایسته استفاده شود.

بر این اساس، در پشت اسکناس 5000 تومانی از طرح آرامگاه حافظ شیرازی، در پشت اسکناس 2000 تومانی از طرح مقبرهالشعرا تبریز و در پشت اسکناس هزار تومانی از طرح آرامگاه شیخ الرییس بوعلی سینا استفاده شده است.

طبق اعلام بانک مرکزی، وی گفت: بر اساس سند اسکناس که حدودا دو سال پیش به تصویب رسید، تمام اسکناس ها و ایران چک ها در قالب، اندازه و ساختارهای واحد توزیع خواهد شد و تکثر در اندازه و قالب در اسکناس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اسکناس های جدید به بازار می آیند

اسکناس های جدید به بازار می آیند