مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 بهمن 1399 ساعت 09:452021-02-08پزشكي

موفقیت محققان ایرانی در دست ورزی ژنتیکی سلولی برای درمان نوعی سرطان


محققان دانشگاه علوم پزشکی تهران موفق به کارآزمایی بالینی روش CAR T Cell به عنوان یک روش دست ورزی ژنتیکی سلول های ایمنی در درمان نوعی از سرطان خون کودکان شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، مجموعه چندین شتاب دهنده، اتاق های تمیز (Cleanroom) و چند محصول دانش بنیان به صورت رسمی امروز 20 بهمن در برج فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران رونمایی شدند.

یکی از این محصولات رونمایی شده، فاز دو کارآزمایی بالینی CAR T Cell ایرانی بود که به عنوان یک محصول مهم در درمان سرطان کاربرد دارد.

CAR T Cell ایرانی که از سوی یک شرکت دانش بنیان فعال در حوزه سلول های بنیادی انجام شده است روشی است که بر پایه دست ورزی ژنتیکی سلول های T انجام می شود.

در واقع این روش درمان بر پایه سلول های T یا سلول های ایمنی و آنتی بادی ها است که در درمان سرطان ها به ویژه نوعی خاصی از سرطان خون کودکان کاربرد دارد.

در این روش خون بیمار مبتلا به سرطان خون لوکمی از وی گرفته می شود و پس از دست ورزی ژنتیکی سلول های T و مهندسی ژنتیک و ترکیب آن این خون دوباره به بیمار تزریق می شود و به این ترتیب سلول های سرطانی به صورت هوشمند از بین می روند.

این روش بسیار جدید بوده و مشکلات پس زدن دارو در بیماران مبتلا به این نوع از سرطان را ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موفقیت محققان ایرانی در دست ورزی ژنتیکی سلولی برای درمان نوعی سرطان

موفقیت محققان ایرانی در دست ورزی ژنتیکی سلولی برای درمان نوعی سرطان