مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 بهمن 1399 ساعت 13:202021-02-09سياسي

ادبیات انقلاب اسلامی سربلند و مایه افتخار است


هرچند گروه هایی از ادیبان و شاعران اندک شمار مترجم بیانیه های سیاسی دولت های متفاوت هستند اما جریان بالنده و سرو سربلندی بوجود آمد که امروز مایه افتخار است و آن ادبیات انقلاب است.

- ایسنا/ایلام عبدالجبار کاکایی گفت: هرچند گروه هایی از ادیبان و شاعران اندک شمار مترجم بیانیه های سیاسی دولت های متفاوت هستند اما جریان بالنده و سرو سربلندی بوجود آمد که امروز مایه افتخار است و آن ادبیات انقلاب است.

عبدالجبار کاکایی در مراسم تجلیل از پیشکسوتان و شاعران انقلاب اسلامی با عنوان روایان بالندگی در ایلام، اظهار کرد: هر جنبش مردمی یک رویکرد نظام لغت شناسی و نظام نشانه شناسی در زبان را ایجاد می کند و برخی کلمات برجسته می شوند که این رویکرد در تمام وقایع دیده می شود که از جمله می توان به انقلاب مشروطه، نهضت جنگل و واقعه خرداد 42 نهایتا انقلاب اسلامی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه بین ادبیات انقلاب و ادبیات انقلاب اسلامی رابطه منطقی عموم و خصوص مطلق وجود دارد، تصریح کرد: اکثر شاعران بعد از انقلاب از نظام نشانه شناسی ادبیات انقلاب در شعر استفاده کرده اند.

کاکایی با بیان اینکه با جدال های سیاسی و تحولات انقلابی در دهه 60، ایدئولوژی ها و نوع نگاه هاها را بر ادبیات مسلط شد، ادامه داد: ادبیات انقلاب اسلامی در جاهایی مانند حوزه هنری جریانی را به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ادبیات انقلاب اسلامی سربلند و مایه افتخار است

ادبیات انقلاب اسلامی سربلند و مایه افتخار است