مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 بهمن 1399 ساعت 06:052021-02-13پزشكي

عرضه نانوزیست حسگر برای تشخیص اختلالات آهن در سلول و بافت


محقق ایرانی دانشگاه سیدنی با همکارانش موفق به توسعه فناوری نانوزیست حسگری شدند که قادر به نظارت دقیق بر اختلالات آهن در سلول ها، بافت ها و مایعات بدن در غلظت بسیار کم است و نتایج آزمایشات این گروه بر روی خوک نشان داد که عملکرد این نانوزیست پیمایشگر بسیار .

- محقق ایرانی دانشگاه سیدنی با همکارانش موفق به توسعه فناوری نانوزیست حسگری شدند که قادر به نظارت دقیق بر اختلالات آهن در سلول ها، بافت ها و مایعات بدن در غلظت بسیار کم است و نتایج آزمایشات این گروه بر روی خوک نشان داد که عملکرد این نانوزیست پیمایشگر بسیار بهتر ازروش های موجود برای تصویربرداری از بافت های عمیق خواهد بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از ستاد نانو براساس گزارش ها 30 درصد از مردم جهان از عدم تعادل آهن رنج می برند به گونه ای که بسیاری از بیماری ها مانند کم خونی، هموکروماتوز، پارکینسون، سرطان و بیماری آلزایمر می توانند به دلیل عدم تعادل آهن رخ دهند که در چنین شرایطی یا آهن خون بسیار بالاست یا فرد از کمبود آهن رنج می برد.

از این رو تشخیص به موقع و نظارت مستمر بر سطح آهن می تواند بیماران را از ابتلا به اختلالات دائمی مانند نقص در رشد کودکان نجات دهد.

عملکرد اصلی آهن در بدن، انتقال اکسیژن در خون است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عرضه نانوزیست حسگر برای تشخیص اختلالات آهن در سلول و بافت

عرضه نانوزیست حسگر برای تشخیص اختلالات آهن در سلول و بافت