مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 بهمن 1399 ساعت 09:552021-02-13پزشكي

آمار فوتی ها کرونا؛ مردان 2 برابر زنان


بر اساس تحقیقات انجام شده در بیمارستان بقیه الله(عج)، مردان ایرانی در یک سال گذشته 2 برابر بیش از زنان بر اثر ویروس کرونا فوت کردند.

- جی پلاس ، دکتر عباس بصیری روز شنبه در نشست خبری انجمن اورولوژی که در آستانه هفته ملی سلامت مردان (اول تا 6 اسفند) برگزار شد، افزود: بر اساس این تحقیقات، مردان مبتلا به کرونا سه برابر بیش از زنان نیازمند بخش مراقبت های ویژه بوده و حال آنها وخیم تر از زنان بوده است.

ایرنا نوشت؛ وی با بیان این که سیستم دفاعی زنان قوی تر از مردان است، اظهار داشت: زنان مبتلا به کرونا مقاومت بیشتری در مقایسه با مردان در برابر این بیماری دارند و مردان مبتلا به این ویروس زودتر دچار آسیب این بیماری می شوند، این در حالی است که حدود 89 درصد مردان ادعا می کنند، سالم تر هستند اما طبق بررسی ها این رقم درست نیست.

این اورولوژیست به میزان شیوع بیماری ها در مردان اشاره کرد و ادامه داد: شیوع بیماری ها در مردان زیاد است، 35 درصد سرطان کولون در آنها بیش از زنان است و آقایان در مراحل پیشرفته تر بیماری به مراکز درمانی مراجعه می کنند، به همین دلیل زودتر از زنان جان خود را از دست می دهند.

بصیری با یادآوری این که اقدام به خودکشی که در مردان منجر به مرگ شود، بیشتر از زنان است، تصریح کرد: مردان نیز مانند زنان دوران یائسگی دارند و از سن 60 سالگی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمار فوتی ها کرونا؛ مردان 2 برابر زنان

آمار فوتی ها کرونا؛ مردان 2 برابر زنان