مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 بهمن 1399 ساعت 11:002021-02-13بين الملل

عقب نشینی تدریجی نیروهای سعودی از شرق مأرب همزمان با پیشتازی نیروهای یمنی


برخی رسانه های یمنی از عقب نشینی تدریجی نیروهای عربستانی از شهر مأرب همزمان با پیشروی نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن به سمت این شهر خبر دادند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری المیادین، برخی رسانه های یمنی اعلام کردند، همزمان با پیشروی نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن به سمت شهر مأرب، نیروهای مسلح عربستانی عقب نشینی تدریجی خود از این شهر را اعلام کردند.

یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن وابسته به جنبش انصارالله پیشتر از رهگیری و سرنگون سازی یک فروند پهپاد جاسوسی ائتلاف عربستانی ضد یمن در منطقه مدغل در استان مأرب و حمله سه پهپاد به فرودگاه أبها و پایگاه هوایی ملک خالد در پاسخ به افزایش تنش ها علیه یمن از سوی این ائتلاف سعودی خبر داده بود.

پیشتر آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا نیز اعلام کرده بود که واشنگتن از سه شنبه نام گروه انصارالله را از لیست سازمان های تروریستی خارجی حذف خواهد کرد.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است: این تصمیم بر اساس شرایط انسانی فاجعه بار یمن گرفته شد.

بلینکن در همین راستا تاکید کرد که واشنگتن فعالیت های انصارالله از نزدیک زیر نظر خواهد داشت و اهداف دیگر تحریم ها به ویژه علیه عاملان حملات راکتی به عربستان را بررسی خواهد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عقب نشینی تدریجی نیروهای سعودی از شرق مأرب همزمان با پیشتازی نیروهای یمنی

عقب نشینی تدریجی نیروهای سعودی از شرق مأرب همزمان با پیشتازی نیروهای یمنی