مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 بهمن 1399 ساعت 12:502021-02-13فرهنگي

15 اثر تاریخی و معنوی کرمانشاه ثبت ملی می شود


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از ارسال پرونده 15 اثر تاریخی و معنوی کرمانشاه به وزارت میراث فرهنگی برای قرار گرفتن در فهرست آثار ملی خبر داد.

- ایسنا/کرمانشاه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از ارسال پرونده 15 اثر تاریخی و معنوی کرمانشاه به وزارت میراث فرهنگی برای قرار گرفتن در فهرست آثار ملی خبر داد.

امید قادری در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به ارسال تعدادی پرونده آثار تاریخی و معنوی کرمانشاه به وزارت میراث فرهنگی برای ثبت ملی شدن، اظهار کرد: از این تعداد شش اثر تاریخی منقول، یک اثر غیرمنقول و هشت اثر هم میراث ناملموس هستند که باتوجه به اینکه واجد ارزش ثبت ملی شدن بودند، از سال گذشته پرونده هایی را برای آنها تشکیل دادیم و پس از تکمیل شدن به وزارت میراث فرهنگی ارسال کردیم.

وی افزود: یک پیکرک تاریخی از خسروپرویز پادشاه ساسانی، قاپی شاه نجف در مسجد عمادالدوله کرمانشاه، تابلو نقاشی شمایل امام حسین(ع) و تابلو نقاشی شمایل حضرت ابوالفضل(ع) از جمله آثار تاریخی موجود در گنجینه اشیاء تاریخی استان هستند که پرونده آنها را برای ثبت ملی شدن ارسال کرده ایم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان از تلاش برای ثبت ملی کردن جداره های تاریخی میدان شهرداری سابق کرمانشاه هم خبرداد و گفت: در این راست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

15 اثر تاریخی و معنوی کرمانشاه ثبت ملی می شود

15 اثر تاریخی و معنوی کرمانشاه ثبت ملی می شود