مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 بهمن 1399 ساعت 13:202021-02-13اجتماعي

صحن امام محمدباقر (ع) در کاظمین سال 1404 تکمیل می شود+عکس


صحن امام محمد باقر (ع) با مساحتی بالغ بر پنج هزار مترمربع که به همت ستاد بازسازی عتبات در حال احداث است، تا سال 1404 تکمیل می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، صحن امام محمد باقر (ع) در حرم امامین جوادین (ع) یکی از طرح های توسعه حرم کاظمین به شمار می رود که طراحی آن به همت ستاد بازسازی عتبات انجام و پس از بررسی با موافقت متولیان حرم روند اجرایی آن نیز آغاز شد.

صحن امام محمد باقر (ع) با مساحتی بالغ بر پنج هزار مترمربع در ضلع شمالی حرم حال ساخت است که البته روند احداث این صحن به دلیل شیوع کرونا و بسته شدن مرزهای ایران و عراق مدتی متوقف شد؛ تا اینکه پس از مذاکرات محمد جلال مآب، رییس ستاد بازسازی عتبات با طرف عراقی، تردد نیروهای ستادی و هنرمندان از اوایل پاییز سال جاری از سرگرفته شد و روند توسعه حرم امامین جوادین (ع) سرعت گرفت.

به گفته عباس رضایی نسب، مدیر پروژه های ستاد بازسازی عتبات در کاظمین، عملیات اجرایی برای احداث صحن امام محمد باقر (ع) در کاظمین در عمق هفت متری انجام می شود و در عمق چهار متری عملیات آب بندی و زهکشی صورت گرفته است.

در نخستین فاز احداث صحن امام باقر (ع) پس از تخریب سقف و ستون های بتنی کف زیرزمین حرم، عملیات مقام سازی آغاز شد که برای این منظور نیز با توجه به بالا بودن آب های زیرزمینی و همچنین نزدیک بود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صحن امام محمدباقر (ع) در کاظمین سال 1404 تکمیل می شود+عکس

صحن امام محمدباقر (ع) در کاظمین سال 1404 تکمیل می شود+عکس