مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 بهمن 1399 ساعت 13:252021-02-13سياسي

بام نو بر بوم «سهراب»/رونمایی از سنگ مزار جدید «سپهری» در اردیبهشت 1400


بعد از چندین مرتبه تغییر سنگ قبر سهراب سپهری با همت برخی از جوانان کاشانی و با هماهنگی خانواده مرحوم سهراب سپهری و خواهر او «بام نو» بر بوم این شاعر و نقاش عصر معاصر ایران می نشیند.

- اظهار داشت: چهار سنگ مزار سهراب از سال 1384 تا 1399 با اشتباهات فاحش نگارشی و هنری همراه بوده که اعتراض و نارضایتی خانواده و اهالی فرهنگ و هنر را در پی داشته است.

وی با بیان اینکه در سال 1359 پیکر این شاعر و نقاش کاشانی در جوار آستان سلطان علی بن امام محمد باقر علیه السلام در مشهد اردهال کاشان دفن می شود، افزود: یک کاشی فیروزه ای رنگ، اولین نشان مزار سهراب بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی مسلم خاطرنشان کرد: برای اولین بار سنگ مزار سهراب توسط دوست خوشنویس و نقاش او؛ رضا مافی با شعر معروفی از کتاب واحه ای در لحظه ، با نظر خواهران سهراب، خطّاطی، حکّاکی و نصب می شود.

وی با تاکید بر اینکه کار طراحی ششمین سنگ مزار سهراب که دومین پروژه سنگ مزار مورد تأیید خاندان سپهری به حساب می آید، از مهرماه 1398 آغاز شده است، تصریح کرد: طراحی سنگ مزار جدید توسط تیمی متشکل از کارشناسان عرصه های خط، نقّاشی، گرافیک، هنر، فلسفه، معماری و مهندسی به پایان رسیده است.

مدیر مؤسسه آموزشی و پژوهشی عروه الوثقی کاشان تاکید کرد: طرح سنگ مزار این شاعر و نقاش بلندآوازه کاشانی از بین ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بام نو بر بوم «سهراب»/رونمایی از سنگ مزار جدید «سپهری» در اردیبهشت 1400

بام نو بر بوم «سهراب»/رونمایی از سنگ مزار جدید «سپهری» در اردیبهشت 1400