مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 بهمن 1399 ساعت 05:152021-02-14حوادث

چرا کوه سرخ شیراز حادثه آفرین شده است؟


عبور از مسیرهای نا آشنا و لغزنده سبب بروز اتفاقات ناگواری برای چهار کوهنورد در ارتفاعات کوه سرخ طی دو هفته اخیر شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، دو جمعه پیاپی شاهد مجروح شدن و حتی فوت جوانان کوهنوردی بودیم که از ارتفاعات کوه سرخ به پایین سقوط کرده و دچار مجروحیت شدید شدند، اتفاقاتی که پیش از این هم بسیار شاهد آن بوده ایم.

استفاده از مسیر نامناسب به جهت عدم آشنایی کوهنوردان یکی از مهم ترین دلایل این سقوط عنوان شده است و وجود آبشار یخ زده و لغزندگی نیز دلیل دیگری است که رییس سازمان آتش نشانی شیراز به آن اشاره کرد.

محمدهادی قانع در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شیراز اظهار داشت: مسیرهای کوهنوردی در فصول مختلف متفاوت بوده و تردد در یک مسیر در فصل تابستان با فصل زمستان قابل مقایسه نیست.

وی با بیان اینکه هیچکس نباید به تنهایی اقدام به کوهنوردی کند، افزود: به دلیل مشکلاتی که ممکن است در کوهستان رقم بخورد، فرد هیچگاه نباید به تنهایی به کوهستان و کوهنوردی برود.

رییس سازمان آتش نشانی شهرداری شیراز متذکر شد: هر فردی نمی تواند به کوهستان برود و مواردی همچون جثه، آمادگی جسمانی و آموزش هایی که فرد دیده بسیار مهم است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا کوه سرخ شیراز حادثه آفرین شده است؟

چرا کوه سرخ شیراز حادثه آفرین شده است؟