مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 بهمن 1399 ساعت 07:202021-02-15سياسي

عملیات گمانه زنی باستان شناسی محوطه کنارصندل جیرفت آغاز شد


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از آغاز عملیات گمانه زنی باستان شناسی محوطه کنارصندل جیرفت خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی کرمان، فریدون فعالی گفت: عملیات گمانه زنی باستان شناسی محوطه کنارصندل جیرفت به منظور تعیین عرصه و حریم و همچنین محافظت آن آغاز شد.

فعالی افزود: محوطه باستانی کنارصندل در دهه 80 خورشیدی به سرپرستی یوسف مجیدزاده و تیمی متشکل از باستانشناسان بین المللی مورد کاوش قرار گرفت که به دنبال آن وجود یک شهر اولیه متعلق به عصر مفرغ در دره هلیل رود محرز شد.

وی با اشاره به اینکه محوط کنارصندل یکی از مهمترین شهرهای عصر مفرغ در جنوب غرب آسیا و دارای ارزش جهانی است، اظهار کرد: محوطه کنارصندل در مرکز دشت جیرفت واقع شده است.

فعالی هدف علمی این پروژه را مشخص کردن وسعت شهر متعلق به هزاره سوم پیش از میلاد کنارصندل برشمرد و تاکید کرد: عملیات مذکور می تواند اطلاعات ارزشمندی از فرم شهری کنارصندل را در اختیار باستانشناسان قرار دهد.

وی اظهار کرد: عملیات گمانه زنی محوطه باستانی کنارصندل با اخذ مجوز از سوی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در حال انجام است و امیدواریم این فعالیت علمی همچنان ادامه داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عملیات گمانه زنی باستان شناسی محوطه کنارصندل جیرفت آغاز شد

عملیات گمانه زنی باستان شناسی محوطه کنارصندل جیرفت آغاز شد