مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 بهمن 1399 ساعت 09:152021-02-15سياسي

امام هادی(ع) الگوی وحدت آفرین جهان اسلام


حفظ وحدت و انجام کار تشکیلاتی از جمله ضرورت های اجتناب ناپذیر و اقتضائات مهم زمانی است و امام هادی(ع) همواره می کوشید تا از گسترش جریان های انحرافی و مخالف با اهل بیت(ع) در جامعه جلوگیری کند و به همین منظور ایشان به انجام کار تشکیلاتی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، امام دهم در زمان خلیفه معتز مسموم شد و به شهادت رسید و در شهر سامرا به خاک سپرده شد.

ایشان در طول 33 امامت خویش با چند تن از خلفای عباسی معاصر بود که به ترتیب عبارت اند از: معتصم برادر  مأمون، واثق پسر معتصم، متوکل برادر واثق، منتصر پسر متوکل، مستعین پسرعموی منتصر، معتز پسر دیگر متوکل.

زندگی و سیره عملی و رفتاری امام هادی(ع) درس های آموزنده و نابی را برای آموختن جامعه کنونی همچون جوانان و جناح های مختلف عقیدتی و سیاسی دارد.

حلم و بردباری مهم ترین شاخصه رفتاری امام هادی(ع) است و نبود آن یکی از بزرگترین مشکلات و خلاءهای اجتماع امروز است.

در ارتباط با سیره سیاسی و راهبردهای تبلیغاتی و فرهنگی امام هادی(ع) نیز می توان به الگوی کادرسازی ، تربیت شاگردان و ایجاد تشکل های منسجم و همفکر اشاره کرد که به نظر می رسد مهم ترین حلقه مفقوده جریان ها و جناح های سیاسی در زمان حاضر، نبود همین وحدت و انسجام برای رسیدن به منافع ملی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امام هادی(ع) الگوی وحدت آفرین جهان اسلام

امام هادی(ع) الگوی وحدت آفرین جهان اسلام