مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 بهمن 1399 ساعت 10:052021-02-15بين الملل

مقام سابق آمریکایی: ترامپ به دنبال ترور «بشار اسد» بود


مشاور پیشین امنیت ملی رییس جمهور سابق آمریکا در مستند «بی بی سی» تأیید کرد که «دونالد ترامپ» به دنبال ترور «بشار اسد» بوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، کی تی مک فارلند مشاور پیشین امنیت ملی استان ادلب 80 نفر کشته و 200 نفر مجروح شدند.

در این حمله ارتش دولتی سوریه مقصر اعلام شد، اما مقامات سوری این اتهام را به شدت رد کردند و گفتند این کار شبه نظامیان و حامیان آنها است.

مستند جدید بی بی سی که بنا بر گزارش ها قرار است هفته آینده پخش شود، جزییاتی درباره چگونگی تصمیم گیری های ترامپ در حوزه سیاست خارجی است.

بنا بر گزارش نشریه فوربس ، پیش از این نیز در سپتامبر 2020، ترامپ طی یک سخنرانی گفته بود که قصد داشته دستور ترور رییس جمهور سوریه را در سال 2017 صادر کند اما جیمز متیس وزیر دفاع پیشین آمریکا با این پیشنهاد مخالفت کرده است.

در مستند جدید بی بی سی همچنین طبق گفته فیونا هیل که در شورای امنیت ملی آمریکا در دوران ترامپ فعالیت داشته است، رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه طی یک تماس تلفنی با تلفن شخصی رییس جمهور سابق آمریکا، وی را متقاعد به عقب نشینی نظامیان آمریکایی از سوریه کرد.

در پی انتقادات شدید از تصمیم ترامپ برای خارج کردن نظامیان آمریکایی از سوریه، ترامپ مجبور شد در اکتبر 2019، تصمیم خود را در این خصوص تغییر دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مقام سابق آمریکایی: ترامپ به دنبال ترور «بشار اسد» بود

مقام سابق آمریکایی: ترامپ به دنبال ترور «بشار اسد» بود