مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 بهمن 1399 ساعت 08:152021-02-16اقتصادي

بخش خصوصی اقساط معوق صندوق توسعه را ریالی بازپرداخت کند


رییس هیئت عامل صندوق توسعه ملی گفت: پیروی درخواست رییس جمهور از رهبری، مقرر شد کسانی که اقساط معوقه دارند و درآمد مکفی ریالی نیز دارند، به صورت ریالی اقساط خود را بپردازند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، مرتضی شهیدزاده امروز در جلسه هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با اشاره به اقدامات انجام شده توسط صندوق توسعه ملی در 2 سال گذشته، اظهار داشت: در نظامنامه اعتباری صندوق تصویب شد، فقط به شرکت هایی که تا 80 درصد سهام آن خصوصی باشد، تسهیلات پرداخت شود.

این در حالیست که پیش از این شرکت هایی که 51 درصد سهام آن ها غیردولتی بود، خصوصی محسوب می شدند.

رییس هیئت عامل صندوق توسعه ملی افزود: برای آن دسته از شرکت هایی که 20 درصد سهام آن ها دولتی هست هم محدودیت هایی در نظرگرفته ایم، از جمله اینکه حکم مدیران آن نباید توسط مقامات دولتی یا وزرا ابلاغ شود.

همچنین در نظامنامه صندوق اعطای تسهیلات تکمیلی ممنوع بود اما در جلسه مورخ سوم اردیبهشت 98 توانستیم تا 40 درصد تسهیلات تکمیلی را برای پروژه های بخش خصوصی به تصویب برسانیم.

وی ادامه داد: بخش خصوصی و غیردولتی امکان سرمایه گذاری در بخش حمل و نقل را نداشت لذا بر اساس بند الف ماده 52 قانون برنامه پنج ساله مصوب شد که بخش خصوصی بتواند در این مقوله نیز سرمایه گذاری کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بخش خصوصی اقساط معوق صندوق توسعه را ریالی بازپرداخت کند

بخش خصوصی اقساط معوق صندوق توسعه را ریالی بازپرداخت کند