مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 بهمن 1399 ساعت 08:552021-02-16اقتصادي

غلامی: بودجه سال آینده دانشگاه ها تفاوت چندانی نسبت به سال 99 ندارد


وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه بودجه پژوهشی دانشگاه ها در سال آینده توسط هیأت امنا تعیین می شود، گفت: بودجه سال آینده دانشگاه ها تفاوت چندانی نسبت به سال 99 ندارد.

- منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت وگو با خبرنگار گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس با بیان اینکه باید نگاه ویژه ای به بودجه دانشگاه ها شود،گفت: متأسفانه در تدوین بودجه دانشگاه ها، افزایش هزینه ها و بخصوص نرخ تورم به طور کامل و دقیق دیده نمی شود.

  وی درباره میزان افزایش بودجه دانشگاه ها برای سال آینده، افزود: رشد بودجه دانشگاه ها برای سال 1400 در حدی که دیده شده است، به دلیل افزایش قیمت ها و هزینه خدمات و از طرف دیگر افزایش حقوق های اعمال شده، در سال آینده تفاوت چندانی نسبت به سال 99 نخواهد داشت.

   وزیر علوم در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا بودجه سال آینده پاسخگوی نیاز دانشگاه به خصوص برای فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی است، ادامه داد: در دانشگاه ها معمولا درصدی از بودجه را به منظور انجام امور پژوهشی در نظر می گیرند.

این درصد در دانشگاه های مختلف متفاوت است که پس از کسر ارقام مربوط به حقوق و مزایای کارکنان و هزینه های اجتناب ناپذیر، از رقم بودجه تعیین و به تأیید هیأت امنای دانشگاه می رسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غلامی: بودجه سال آینده دانشگاه ها تفاوت چندانی نسبت به سال 99 ندارد

غلامی: بودجه سال آینده دانشگاه ها تفاوت چندانی نسبت به سال 99 ندارد